modemerk starten

Het algoritme van Instagram is veranderd..

Deze week liet Meta weten het platform te verbeteren voor small businesses en creators! Ze gaven toe dat het bereik voor aanbevolen content nu vooral wordt toegekend aan grote accounts met veel volgers, waardoor het voor kleinere accounts moeilijker is gebleken om nieuwe mensen te bereiken. En dus is daar verandering in gebracht!

Voorheen werden reels eerst alleen getoond aan je volgers. Afhankelijk van de engagement werd je reel dan wel of niet getoond op de Explore page. Hier zien ook mensen die je niet-volgen je reel. Dat gaan ze nu dus anders doen. In plaats van je reel eerst alleen aan je volgers te tonen, wordt ie nu direct ook op de Explore-page gedeeld. Zo bereik je ook met een klein account al direct een nieuwe doelgroep.

Regelmatig behalen wij mooie resultaten met onze reels:

modemerk starten


Hier delen we onze beste tips:

1. Gebruik een catchy HAAKJE
Met een haakje maak je mensen nieuwsgierig en pak je direct de aandacht. Je hebt 0.6 sec de tijd om te zorgen dat iemand blijft hangen of doorscrolt, pak deze tijd goed aan. Zet je haakje in je caption maar maak ook gebruik van tekst in je reel-beeld zelf.

2. Wees uniek
Instagram gaat AAN op originele en unieke content. Vermijd stock video’s en ga niet alleen maar met de trends mee maar wees creatief binnen je branche.

3. Eindig altijd met een CTA
Gebruik een CTA (call to action) aan het eind van iedere video en caption. Zonder actie weet je doelgroep niet wat ze met je info aan moeten. Doe onderzoek naar call to actions die bewezen werken en effectief zijn in de modebranche (of vraag het ChatGPT ;). Met meer engagement erkent Instagram jouw content als waardevol en zal het het meer gaan pushen.

In ons Build & Launch Programma leer jij nog veel meer tips, tricks en tools die jouw merkstrategie naar het hoogste niveau brengt. We delen al onze kennis van 10+ jaar werkervaring, onze ervaring als brand owners én waardevolle netwerk met je om jou aan de juiste experts en leveranciers te verbinden.

Meer weten? Plan hier jouw gratis adviesgesprek

Terug naar blog